رله هوشمند چیست؟

رله هوشمند یک دستگاه الکترونیکی است. که قابلیت کنترل و مدیریت دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی مختلف را از راه دور فراهم می‌کند. این دستگاه با استفاده از اتصال به شبکه اینترنت و ارتباط با یک. برنامه موبایل یا وب، به کاربران امکان کنترل دستگاه‌های خانه. هوشمند، نورپردازی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، دستگیره‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکتریکی. را از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند، فراهم می‌کند.

با استفاده از رله هوشمند، کاربران می‌توانند زمان روشن و خاموش شدن. دستگاه‌ها را تنظیم کنند، برنامه‌های زمانبندی شده برای کارکرد. خودکار دستگاه‌ها را اجرا کنند، و حتی از راه دور وضعیت دستگاه‌های. خود را نظارت کنند. این به کاربران امکان می‌دهد. تا به طور هوشمندتر و بهینه‌تر از منابع خود استفاده کنند. و راحتی و امنیت بیشتری را در خانه خود تجربه کنند.

بعضی از ویژگی‌های رله هوشمند شامل قابلیت کارکرد. با فناوری‌های مختلف مانند Wi-Fi، Bluetooth و Zigbee، امکان اتصال به سایر دستگاه‌های. هوشمند، قابلیت اطلاع‌رسانی در صورت وقوع حوادث یا خطرات، و قابلیت ضبط لاگ عملکردها برای بررسی و نظارت بعدی است.

قابلیت های رله هوشمند چیست؟

رله هوشمند دارای قابلیت‌های متنوعی است. که به کاربران امکان کنترل و مدیریت بهتر دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی. خود را از راه دور می‌دهد. برخی از قابلیت‌های رایج رله هوشمند عبارتند از:

  1. کنترل از راه دور: کاربران می‌توانند از هر مکانی که دسترسی. به اینترنت دارند، دستگاه‌های خود را کنترل کنند. این شامل روشن و خاموش کردن، تنظیم زمانبندی، و کنترل سرعت یا قدرت دستگاه‌ها می‌شود.
  2. برنامه‌ریزی زمانبندی: کاربران می‌توانند. برای دستگاه‌های خود برنامه‌های زمانبندی شده. تعریف کنند تا به صورت خودکار در زمان‌های مشخص روشن و خاموش شوند.
  3. اطلاع‌رسانی: رله هوشمند می‌تواند به کاربران اطلاع دهد. در صورت وقوع حوادث یا خطرات. مانند نشتی گاز یا حریق.
  4. اتصال به دستگاه‌های هوشمند: رله هوشمند می‌تواند به سایر دستگاه‌های هوشمند. مانند سنسورها، دوربین‌های مداربسته، و ترموستات‌ها متصل شود تا یک سیستم هوشمند یکپارچه ایجاد شود.
  5. ضبط لاگ عملکردها: رله هوشمند معمولاً قابلیت ضبط لاگ عملکردهای دستگاه‌ها را دارد. تا کاربران بتوانند عملکردهای دستگاه‌های خود را بررسی و نظارت کنند.
  6. اتصال به فناوری‌های مختلف: رله هوشمند معمولاً با فناوری‌های ارتباطی مختلف مانند Wi-Fi، Bluetooth و Zigbee سازگار است و به کاربران امکان اتصال به دستگاه‌های مختلف را می‌دهد.

با استفاده از این قابلیت‌ها، کاربران می‌توانند خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کرده و به طور هوشمندتر و بهینه‌تر از منابع خود استفاده کنند.

به چند نمونه از رله های هوشمند شرکت فرااسمارت میپردازیم.

RGB رله اورویبو مدل RL-804 :

RGB رله اورویبو مدل RL-804 برای تغییر رنگ لامپ های RGB استفاده میشود و بدلیل اینکه تحت شبکه زیگ بی فعالیت میکند با استفاده از تلفن همراه و یا سناریوهای مد نظر کاربر قابلیت تغییر دادن رنگ نور محیط را دارا است.

رله چندکاره اورویبو مدل RL804Qzb :

با استفاده از رله چندکاره می توانید طیف. متنوعی از موتورهای برقی از جمله پرده، ریل اتوماتیک، جک برقی و … را کنترل کنید. این رله. با پروتکل بی سیم زیگبی به هاب مرکزی اورویبو متصل شده و سناریوهای. متنوعی می توان برای این رله از طریق گوشی همراه و از راه دور تعریف کرد.

رله چندکاره اورویبو ZigBee multi-functional relay جهت کنترل. ریل های برقی پرده، پنجره های برقی  و درب پارکینگ و سایر وسایل دیگر طراحی شده است. این رله با سه ولتاژ مختلف High voltage mode, low voltage mode, power relay کار کرده و دستورات مختلف. می توان  از طریق برنامه مخصوص. شرکت اورویبو  Homemate App (نصب شده  بر روی گوشی های هوشمند) به این رله داد. این رله نیازی به کدنویسی نداره .و به راحتی از طریق امواج بیسیم و پروتکل زیگبی به هاب مرکزی اورویبو متصل می شود.

از خصوصیات این رله این است. که دستورات در حافظه این رله چندکاره ذخیره شده و در صورت روشن کردن مجدد رله نیازی به اضافه کردن دستورات قبلی ندارد.

ماژول سنسور orvibo مدل CD10ZW :

با استفاده از این ماژول سنسور به راحتی. سنسورهای متفرقه دربازار  از جمله سنسور گاز، دود، چشمی و مگنت را به نرم افزار. هوشمند Homemate اورویبو اضافه نمود و از طریق گوشی. هوشمند خود وضعیت این سنسورهای. از راه دور مشاهده کنید.

این ماژول سنسور  دسترسی. کاربر را به سنسورهای برندهای دیگر برای کاربر میسر می نماید. سنسورهای گاز، دود ،چشمی و مگنت به راحتی به. این سنسور متصل شده و کاربر می تواند. هر لحظه  از طریق برنامه Homemte وضعیت سنسورها را مشاهده نماید.

به عنوان مثال به راحتی می توانید. سنسورهای حرکتی باسیم را به این ماژول متصل نموده و در صورت ورود افراد ناخواسته. به منزل، شما از طریق برنامه Homemate نصب شده بر روی گوشی همراه هوشمند. مطلع می شوید. این ماژول قابیلت اتصال سه سنسور مختلف را دارا می باشد.

همچنین با متصل کردن سنسورهای گاز و دود خود به این ماژول هوشمند، در صورت نشت گاز و یا آتش سوزی بلافاصله پیغامی بر روی گوشی همراه ظاهر می شود. این ماژول از طریق پروتکل امن Zigbee به هاب مرکزی orvibo متصل شده و فعال شدن هر سنسور را در برنامه orvibo نشان می دهد.

همچنین این ماژول با سایر قطعات هوشمند Orvibo ارتباط برقرار کرده. و می توان سناریوهای متنوعی برای این سنسورهای متصل شده. به این ماژول تعریف نمود. به عنوان مثال با متصل کردن. مگنت درب با سیم به این ماژول، می توانید در برنامه Homemate برنامه ای(سناریو) نوشت که در صورت باز شدن درب. منزل چراغ های منزل توسط کلیدهای Orvibo روشن شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید