رشد روزافزون علم و تکنولوژی در حوزه خانه هوشمند سبب شد مدیران جوان لایف شرکت لایف اسمارت در صدد نوآوری و خلاقیت در این زمینه شوند. چهار دوست صمیمی چینی که موسس این شرکت فعال در زمینه خانه هوشمند توانستند سهم مناسبی از بازاهای خانه هوشمند را در کشورهای آسیایی و اروپایی کسب نمایند. علاوه بر اینکه این شرکت بر روی بازارهای چین متمرکز شده است همچنین نگاه وسیعی به بازارهای جهانی دارد و توانسته است  شعب بسیاری در کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، نیوزلند، مالزی و …. تاسیس کند. این موضوع از طریق  تلاش بی وقفه کارکنان به همراه نوآوری و خلاقیت حاصل گردیده است.

سیستم ارتباطی محصولات خانه هوشمند لایف اسمارت براساس پروتکل امواج بی سیم بر روی فرکانس 433 مگاهرتز بنا شده است که  شامل طیف گسترده ای از محصولات خانه هوشمند می گردد. اپلیکشن نوشته شده جهت ارسال فرامین قابلیت نصب بر روی گوشی IOS و همچنین ANDROID دارا می باشد و تمامی وسایل برقی خانه خود را با استفاده از امواج وای فای و بدون نیاز به سیم کشی اضافه کنترل کنید.

به طور کلی می توان شرکت  لایف اسمارت lifesmart راهکارهای زیر جهت هوشمندسازی ساختمان پیشنهاد می کنند:

1- هنگام بیدار شدن

با ایجاد سنایوری بیدار شدن ، پریز لایف اسمارت به صورت هوشمند به حالت آماده باش شده و قهوه جوش روشن می شود. همچنین چراغها به صورت اتوماتیک روشن می گردد

2-  سیستم امنیتی

با اتصال دوربین مدار بسته لایف اسمارت و سنسور در و پنجره به استشین مرکزی از طریق وای فای می توان ورود و خروج خانه را کنترل کنید. در صورت وارد ناخواسته به خانه، صاحب خانه از طریق گوشی خود متوجه می شود و می تواند فضای داخلی خانه خود از طریق دوربین وای فای کنترل کنند. ایجاد سنایورهای تردد همچون خاموش کردن چراغ در هنگام خروج از خانه از دیگر راهکارهای پیشنهاد شده توسط لایف اسمارت است.

3- راهکار شب

در این سناریوتنها با کیلک تمامی چراغ ها خاموش می شود. همچنین سیستم امنیتی منزل فعال می شود تا از ورود ناخواسته افراد مطلع شوید همچنین سیستم تهویه با توجه به برنامه مشخص شده قبلی داده شده توسط شما بر روی دمای ایده ال شما تنظیم می گردد.

4- کنترل  کیفیت هوا

با مجموعه وسایل بالا می توان شرایط محیطی خانه از جمله نور، صدا  دما و رطوبت را مشاهده و تنظیم کرد. به این صورت که ابزار اسپات میزان صدا،  نور، دما و رطوبت را قرائت کرد و از طریق هاب مرکزی فرامین لازم به پریزهای هوشمند و ترموسات داده می شود تا نور و صدا تنظیم گردد.

5- مصرف انرژی

با انتخاب دمای مطلوب خود به محض رسیدن به خانه سیستم تهویه مطبوع فعال شده و دمای خانه مطابق با میل شما تنظیم می گردد و بدین گونه علاوه بر اینکه راحتی و آسایش  به ارمغان می آید در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.