دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند یک دستگیره یا محافظ دستی است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و اتصال به اینترنت، امکانات اضافی برای کاربر فراهم می‌کند. این دستگیره‌ها معمولاً دارای قابلیت‌هایی مانند شناسایی اثر انگشت، کنترل دما، نورپردازی، بوق، اعلان‌های هوشمند و غیره هستند. این ابزارها معمولاً برای استفاده در محیط‌های خانگی، هتل‌ها، دفاتر و سایر مکان‌ها استفاده می‌شود.

قابلیت های دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره‌های هوشمند معمولاً دارای امکانات و قابلیت‌های متنوعی هستند که برای افزایش امنیت و راحتی کاربران طراحی شده‌اند. برخی از قابلیت‌های اصلی دستگیره هوشمند عبارتند از:

  1. شناسایی اثر انگشت: دستگیره هوشمند معمولاً دارای سیستم شناسایی اثر انگشت است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اثر انگشت خود، درب را باز کنند.
  2. کنترل دما: برخی دستگیره‌های هوشمند دارای قابلیت کنترل دما هستند که به کاربران اجازه می‌دهد دمای محیط را تنظیم کنند.
  3. نورپردازی: برخی دستگیره‌های هوشمند دارای نورپردازی هستند که به عنوان یک نشانگر وضعیت استفاده می‌شوند.
  4. بوق: در صورت وقوع حادثه یا خطر، برخی دستگیره‌های هوشمند دارای بوق یا صداگذار هستند که به کاربران هشدار می‌دهد.
  5. اعلان‌های هوشمند: برخی دستگیره‌های هوشمند قابلیت ارسال اعلان‌های هوشمند به کاربران را دارند، مانند اطلاع رسانی درباره وضعیت باطری، ورود و خروج کاربران و غیره.
  6. کنترل از راه دور: برخی دستگیره‌های هوشمند قابلیت کنترل و مدیریت آن‌ها از راه دور از طریق یک برنامه موبایل یا وب را فراهم می‌کنند.
  7. ضبط لاگ ورود و خروج: برخی دستگیره‌های هوشمند قابلیت ضبط لاگ ورود و خروج کاربران را دارند که به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

به طور کلی، دستگیره‌های هوشمند با ترکیب فناوری‌های پیشرفته و قابلیت‌های مفید، امکانات جالب و مفیدی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

دستگیره های هوشمند امروزه کاربرد بسیاری در زندگی ما دارد. یکی از بهترین دستگیره های هوشمند ایران دستگیره هوم لاک هستش که انحصاری خود شرکت فرااسمارت است.

در این جا به چند نمونه از دستگیره های هوم لاک میپردازیم.

دستگیره درب هوشمند دوربین دار Homelock مدل V200

دستگیره دوربین دار هوشمند Homelock V200 خاکستری بر روی تمامی درب های منزل از جمله درب ضد سرقت، چوبی و MDF نصب می شود و بدون نیاز به داشتن کلید با استفاده از اثر انگشت،  رمز عبور، کارت NFS و یا اپلکیشن موبایل وارد منزل شوید.

دوربینی در  بیرونی دستگیره تعبیه شده است که تصویر جلوی درب واحد در نمایشگر بخش داخل دستگیره به صورت زنده نمایش داده می شود. همچنین امکان ضبط این تصاویر و یا فیلم بر روی کارت حافظه تعبیه شده در قفل فراهم هست. علاوه بر آن با فشردن زنگ روی قفل تصویر مراجعه کننده به واحد مسکونی یا اداری به گوشی همراه مالکین در هر کجای دنیا ارسال می شود و در صورت تمایل ساکنین میتوانید درب منزل با وارد کردن رمز مورد نظر برای مراجعه کننده باز کنند. این قابلیت بسیار عالی علاوه بر افزایش امنیت، سهولت دسترسی به اقوام و دوستان در صورت نبود شما در منزل یا محل کار را فراهم می کند.

دستگیره درب Homelock مدل M300 :

قفل هوشمند Homelock M300 طلایی بر روی تمامی درب های منزل از جمله درب ضد سرقت، چوبی و MDF نصب می شود و بدون نیاز به داشتن کلید با استفاده از اثر انگشت،  رمز عبور، کارت NFS و یا اپلکیشن موبایل وارد منزل شوید.

  1. امکان باز کردن قفل درب هوشمند از طریق رمز عبور و یا کارت
  2.  قابلیت تعریف رمز یک بار مصرف برای مهمانان
  3. مشاهده وضعیت باز یا بسته بودن قفل
  4.  گزارش دهی تاریخچه باز و بسته شدن درب توسط اعضا خانه
  5. امنیت بالای قفل  درب هوشمند
  6. امکان افزودن 300 کاربر (9 کاربر مدیر و 291 کاربر عادی)
  7. گزارش دهی تردد

دستگیره درب دوربین دار هوشمند Homelock مدل F350 :

قفل هوشمند دوربین دار Homelock F350 بر روی تمامی درب های منزل از جمله درب ضد سرقت، چوبی و MDF نصب می شود و بدون نیاز به داشتن کلید با استفاده از اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت NFS و یا اپلکیشن موبایل وارد منزل شوید.

دوربینی با قابلیت دید در شب در  بیرونی دستگیره تعبیه شده است که تصویر جلوی درب واحد در نمایشگر بخش داخل دستگیره به صورت زنده نمایش داده می شود. همچنین امکان ضبط این تصاویر و یا فیلم بر روی کارت حافظه تعبیه شده در قفل فراهم هست. علاوه بر آن با فشردن زنگ روی قفل تصویر مراجعه کننده به واحد مسکونی یا اداری به گوشی همراه مالکین در هر کجای دنیا ارسال می شود و در صورت تمایل ساکنین میتوانید درب منزل با وارد کردن رمز مورد نظر برای مراجعه کننده باز کنند. این قابلیت بسیار عالی علاوه بر افزایش امنیت، سهولت دسترسی به اقوام و دوستان در صورت نبود شما در منزل یا محل کار را فراهم می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید