ریموت کنترل هوشمند چیست؟

ریموت کنترل هوشمند یک دستگاه الکترونیکی است که به شما امکان کنترل و مدیریت دستگاه‌های خانه‌هوشمند را از راه دور از طریق اتصال به اینترنت فراهم می‌کند. این دستگاه معمولاً به صورت یک برنامه (اپلیکیشن) بر روی گوشی هوشمند یا تبلت قابل استفاده است و به شما این امکان را می‌دهد تا از راه دور دستگاه‌های مختلف خانه‌تان را کنترل کنید.

با استفاده از ریموت کنترل هوشمند، شما می‌توانید به طور مثال دمای محیط را تنظیم کنید، چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنید، دستگاه‌های الکتریکی را روشن یا خاموش کنید، و حتی الکترونیک‌های خانه‌تان را بر اساس زمانبندی خاصی کنترل کنید. این امکانات به شما این امکان را می‌دهد تا خانه‌تان را به صورت هوشمندتر و بهینه‌تر مدیریت کنید و به راحتی از زندگی روزمره‌تان لذت ببرید.

قابلیت های ریموت کنترل هوشمند چیست؟

ریموت کنترل هوشمند دارای امکانات و قابلیت‌های متنوعی است که به شما امکان مدیریت و کنترل بهتر دستگاه‌های خانه‌هوشمند را از راه دور می‌دهد. برخی از قابلیت‌های رایج و مهم ریموت کنترل هوشمند عبارتند از:

  1. کنترل دستگاه‌های الکتریکی: این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های الکتریکی مانند تلویزیون، کولر، چراغ و… را از راه دور روشن یا خاموش کنید.
  2. زمانبندی و زمان‌بندی: می‌توانید دستگاه‌های خانه‌تان را بر اساس زمانبندی خاصی کنترل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تایمر برای روشن و خاموش شدن چراغ‌ها تنظیم کنید.
  3. کنترل دما و رطوبت: با استفاده از ریموت کنترل هوشمند می‌توانید دما و رطوبت محیط را تنظیم کرده و کنترل کنید.
  4. اطلاع‌رسانی و هشدار: در صورت وقوع حوادث یا وقفه در دستگاه‌های خانه‌هوشمند، می‌توانید هشدارها و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید.
  5. اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند: با استفاده از ریموت کنترل هوشمند، می‌توانید به سایر دستگاه‌های هوشمند خود مثل دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های امنیتی و… متصل شوید.
  6. کاربردهای چندگانه: ریموت کنترل هوشمند معمولاً قابل استفاده بر روی گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و حتی سخت‌افزار خود دستگاه است.

به طور کلی، ریموت کنترل هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های خانه‌تان را به صورت هوشمند و بهینه کنترل کرده و زندگی روزمره خود را آسان‌تر و بهتر تجربه کنید.

در اینجا به چند نمونه از بهترین نوع ریموت کنترل هوشمند میپردازیم :

فرستنده هوشمند IR/RF تویا :

فرستنده هوشمند IR تویا وسیله‌ای کوچک و هوشمند است که می‌توان تمام کنترل‌های خانه را برای آن تعریف کرد. کنترل اسپیلت، تلویزیون، پنکه یا هر دستگاه دیگر.

در دنیای امروز، اکثر وسیله‌هایی که استفاده می‌کنیم. دارای کنترل هستند، اسپیلت، پنکه، تلویزیون و وسایل دیگر، بدین ترتیب شما در خانه با. چندین کنترل مواجه هستید، راه حل جایگزین، استفاده از ریموت کنترل هوشمند مادون قرمز است.

با کمک این دستگاه کوچک ولی کاربردی، شما می‌توانید کنترل همه دستگاه‌ها را درون موبایل خود داشته باشید و از این به بعد، دور fan اسپیلت را با موبایل‌تان کم و زیاد کنید، یا شبکه‌های تلویزیون را با موبایل عوض کنید. به همین دلیل، این دستگاه در کنار کلیدهای هوشمند، یکی از پرکاربردترین محصولات خانه هوشمند است.

ریموت کنترل IR اورویبو مدل magic dot :

با دستگاه  Orvibo Dot به راحتی وسایل ریموت دار Ir از جمله اسپلیت، تلویزیون، ستاپ باکس، موزیک پلیر و … را میتوان با استفاده از تلفن همراه کنترل نمود. این دستگاه به صورت بی سیم به مودم وی فای متصل می شود و از طریق اپلیکیشن Homemate به راحتی میتوانید تلویزیون خود را حتی از راه دور روشن و یا خاموش و یا کانال را عوض کنید. علاوه بر این این امکان به شما داده می شود که تلویزیون در ساعتی خاصی از شبانه روز روشن شده تا شما برنامه مورد نظرتان را از دست ندهید.

با  Magic Dot وقتی منزل نیستید، اسپلیت خود را روشن و یا خاموش کنید و دماش تغیییر دهید. بدین ترتیب به محض رسیدن به خانه، دمای مطلوب برای شما فراهم باشد

ریموت کنترل هوشمند مکعبی اورویبو مدل CT10 :

کنترلر Orvibo Cube نقش کنترل تمامی وسایل ریموت دار Orvibo در خانه را برعهده دارد. این دستگاه هوشمند با داشتن چراغ های IR با زاویه 360 درجه تمامی وسایل ریموت دار خانه از جمله تلویزیون، اسپلیت و … در خانه کنترل می کند. بدین طریق از طریق گوشی هوشمند خود میتوانید تلویزیون خود را روشن و یا خاموش کنید و یا کانال آن را عوض کنید.

علاوه بر تعریف ریموت  بیش از  8000 برند در این دستگاه کوچک، در صورت نبودن ریموت در این لیست|، به راحتی میتوانید ریموت مورد نظر خود را بسازید.

این دستگاه هوشمند با سایر وسایل هوشمند Orvibo ارتباط برقرار کرده و سناریوهای متنوعی برای آن تعریف کرد. به عنوان مثال در صورت ورود افراد به منزل، موزیک پلیر توسط Magic cube روشن شده و آهنگ مورد نظر پخش شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید