خانه هوشمند

کاربرد خانه هوشمند را بیشتر بشناسیم

  خانه هوشمند

، زندگی در مد هدایت خودکار است – پیشرفت روز افزون در عرصه صنعتهوشمندسازی ساختمان، آسایش و رفاه  خانه را همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی  به ارمغان آورده است.خانه ای که مانند یک خدمتکار تمامی سعی و تلاش خود را می کند تا بیشترین خدمت را برای شما انجام دهد و شما بیشترین لذت را از داشتن آن بچشید.خانه حضور شما را حس می کند ، تغییرات گرمایشی و سرمایشی را متوجه می شود ، علایق و سلایق شما را میداند و خود به صورت خودکار به عنوان دستیار شما فرامین لازم را به اثاثه خانه صادر می کند. خانه هوشمند عادت سرمایی و گرمایی شما را خوب می شناسد و قبل از اینکه از سرما یا گرما کلافه شوید دمای مورد نظر شما را فراهم می سازد. این امکان باعث می شود تا وقتی در منزل نیستید انرژی با ارزش هدر نرود. پس ساختمان شما به نوعی صرفه جویی هم می کند. حتی می توانید میزان مصرف انرژی خود را مشاهده کنید و یا هنگامی که سیم کشی منزل شما دچار مشکل شود و بار اضافی وجود دارد از آن مطلع شوید

روز سختی داشتید؟نظرتان با تماشای یک فیلم جذاب چیست؟ می خواهید بروید پرده ها را بکشید و چراغ های اضافی را خاموش کنید تا نور به میزان نیاز شود؟ دنبال کنترل تلویزون می گردید؟ صبر کنید این همه کار لازم نیست! شاید میپرسید چرا؟ خب پس هنوز نمی دانید خانه هوشمند شما چه کارهای خارق العاده ای می تواند بکند. در کمال آرامش روی کاناپه لم دهید و با فشردن یک دکمه معجزه هوشمند سازی را ببینید. تمام این سناریو توسط خانه هوشمند شما اجرا می شود.

 

lifesmart lamp
 در خانه هوشمند ساکنین قادر هستند تا بی نیاز از اینکه به اتاق یا فضای مورد نظر مراجعه کنند روشنایی آن مکان را به طرق مختلف و از راه دور کنترل نمایند. این بدین معناست که شما می توانید در پذیرائی باشید و چراغ های اتاق خواب خود را خاموش یا روشن نمائید. اگر موافقید کمی فاصله را بیشتر کنیم و به خارج منزل برویم. آیا باز هم می توانیم چراغ های منزل را بدون مراجعت به منزل کنترل کنیم؟! پاسخ مثبت است. تکنولوژی شعبده می کند و شما با اختیار داشتن یه خط ثلفن و یا گوشی موبایل و یا اینترنت قادر هستید این کار را انجام دهید. خانه هوشمند شما منتظر فرمان شماست، دکمه را بفشارید و اجازه دهید غول چراغ جادویی به نام هوشمند سازی ساختمان برایتان خواسته تان را برآورده سازد و شما کنترل کامل املاک خود را به دست گیرید.

خیلی از ما وقتی به سفرهای دور می رویم از امنیت خانه خود نگرانیم. هراس داریم مبادا چراغ های خاموش منزلمان برای روزهای زیاد جناب آقا دزده رو به هوس بیاندازد تا به خانه مان سرک بکشد. شما یک خانه هوشمند باوفا دارید که از پس حفاظت خودش بر میاید و در نبود شما مراقب خودش هست. او به هنگام نبود شما حضور شما را شبیه سازی می کند. به طور مثال هر شب راس ساعت ۸۸ شب چراغ ها را روشن و ساعت ۱۲ خاموش می کند.در ضمن با هوشمندسازی باغچه ، باغ هوشمند شما هم طبق برنامه آبیاری می شود.فراموش کرده بودید به هنگام خروج قهوه ساز را خاموش کنید؟ از راه دور برق قهوه ساز را قطع کنید. بدین ترتیب همه چیز رو به راه است، آسوده از سفر خود لذت ببرید.

تفاوت اصلی خانه هوشمند با خانه های معمولی در این است که همه ی وسایل در خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می شوند. کنترل سرمایشی گرمایشی هوشمند، نورپردازی، لوازم، قفل ها و انواع مختلفی از دوربین مداربسته و مانتیورهایی که می توانند به خانه هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می باشند.
خانه هوشمند، کلمه جدیدی که امروزه ممکن است به گوش بسیاری از ما خورده باشد، قبلا فقط در فیلم ها و سریال های علمی تخیلی ابزارها و ساختمان هوشمندی را می دیدیم که صاحبخانه به راحتی و با فشردن یک دکمه بسیاری از اعمال را انجام می دهد. یک خبر بسیار خوب اینکه دیگر واژه خانه هوشمنداز فیلم ها به واقعیت زندگی واقعی آمده و خبر شگفت انگیز دیگر اینکه، هم اکنون این تکنولوژی جدید در ایران نیز برای افراد مختلف امکان پذیر می باشد. و به زودی همچون سایر تکنولوژی ها همه گیر و فراگیر خواهد شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید