تعریف خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست

خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست و چگونه به وجود آمد. شاید شما عبارت خانه هوشمند شنیده باشید ولی ندانید خانه هوشمند چیست. به طور کلی خانه هوشمند به مجموعه ابزارهای الکترونیکی در خانه گفته می شود که به صورت هوشمندانه به یکدیگر متصل شده و نقش مدیریت مصرف انرژی،امنیت و آسایش خانه را برعهمده می گیرد.

با ۳/۵ میلیون تومان خانه خود را هوشمند کنید

سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند  چیست

هر خانه هوشمند دارای دستگاه مرکزی می باشد که نقش هدایت و کنترل سایر قطعات هوشمند خانه برعهده دارد. این کنترلر مرکزی داده های مربوطه از طریق سنسورهای هومشند از جمله دما، رطوبت، نور، حرکتی و … دریافت نموده و پس از تحلیل این داده ها، بهترین تصمیم به سایر قعطعات خانه هوشمند ارسال میکند. این سیستم مرکزی به عنوان مغر متفکر خانه محسوب شده و تمامی فرامین از طریق این دستگاه با سایر دستگاه های هوشمند صادر می شود.

روشنایی هوشمند

در سیستم روشنایی هوشمند، چراغ ها با توجه به نیاز و میزان نور هر اتاق تنظیم می شود. سنسور نور در منزل میزان نور اتاق را قرائیت کرده و سنسور حرکتی حضور افراد در هر فضا تشخیص  می دهد. با توجه به نیاز شخص در هر فضا میزان نور  توسط کلیدهای هوشمند تنظیم می شود. همچنین در صورتی که کاربر فراموش کند یک چراغ خاموش کند، سیستم به صورت خودکار نسبت به خاموش کردن آن چراغ اقدام میکند. همچنین کاربر میتواند با استفاده ابزارهای هوشمند از جمله تلفن همراه هوشمند و یا تاچ پنل نسبت به تنظیم نور هر بخش اقدام کند.

تهویه مطبوع و کنترل دما

در خانه هوشمند، به راحتی میتوان دمای مطلوب برای ساکنین تنظیم کرد. کافیست دمای موردنظرتان در برنامه هوشمند نصب شده بر روی گوشی هوشمند تنظیم کرده و دستگاه مرکزی به صورت خودکار با دریافت دمای هر فضا، دستورات لازم به سیستم گرمایش و سرمایش داده و بدین ترتیب دمای خانه همیشه در دمای مطلبو شما باشد. همچنین با استفاده از تلفن هرماه و استفده از اینرتنت، ساکنین منزل میتوانند پیش از رسیدن به خانه یا محل کارنسبت به راه اندزای سیستمهای گرمایش و یا سرمایشی اقدام نمایند.

 

کنترل سیستم صوت و تصویر

در کنترل صوت و تصویر هم به همین صورت عمل می شود. سیستم تصویر منزل شما به راحتی با نرم افزاری که روی موبایل خود نصب کرده اید هماهنگ شده و امکان کنترل کامل سیستم صوت و تصویر را به شما می دهد. این امکان حتی بدون استفاده از کنترلر های فیزیکی تلویزیون نیز امکان پذیر است. شما برای روشن و خاموش کردن سیستم صوت و تصویر و حتی تغییر کانال های تلویزیون نیازی به برخواستن از کاناپه را ندارید و از طریق موبایل می توانید سیستم را کنترل کنید. این یکی از مزیت های بیشمار خانه هوشمند است.

 

کنترل پرده ها

کنترل پرده ها نیز در اختیار شماست. خانه خود را هوشمند کنید و به صورت خودکار زمان باز و بسته شدن پرده های خانه را تنظیم و کنترل کنید. شما میتوانید هر روز راس ساعتی که مطلوب شماست پرده اتاق پذیرایی را کنار زده بدون اینکه حتی در منزل باشید. این مزیت برای استفاده از نور آفتاب در ساعتی از روز تعریف شده است که شما در منزل نیستید. عدم حضور شما در خانه هوشمند سبب محدودیت شما نیست و سیستم به صورت خودکار و از قبل تنظیم شده تمام این دسترسی ها را برای شما و طبق نظر شما کنترل می کند.

مزایای استفاده از سیستم خانه هوشمند

_ ارزش افزوده قیمت ملک:

حتماً شما هم با من هم عقیده هستید که خانه هوشمند با ایجاد سطح کنترل مرکزی خواهان بیشتری نسبت به یک آپارتمان معمولی دارد. شما با صرف اندکی هزینه می توانید خانه ای داشته باشید که هم از لحاظ قیمت نسبت به ساختمان های معمولی ارزش بیشتری داشته باشد و هم به لحاظ مشتری پسندی زودتر در نظر خریداران مقبول بیفتد.

_ کاهش مصرف انرژی:

شما با استفاده از سیستم هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند خود را به لحاظ میزان مصرف انرژی مدیریت می کنید. بعد از هوشمند سازی هیچ گاه چراغ و لامپ اضافه ای در منزل شما روشن نمی ماند. هیچ گاه در جایی که نیاز ندارید سرما یا گرمای اضافه ای تولید نمی شود تا شما مجبور به پرداخت هزینه های ناشی از مصرف آن باشید. بنابراین شما با هوشمند سازی خانه خود به صورت چشم گیری هزینه های مصرف انرژی را کاهش می دهید.

_ امنیت بالا:

در مواقعی که شما در منزل نیستید و چند روز در منزل شما رفت و آمدی انجام نمی شود ممکن است خانه شما در معرض سرقت قرار بگیرد. شما با داشتن خانه هوشمند می توانید در ساعاتی از شبانه روز بعضی از چراغ ها را روشن و حتی سیستم صوت و تصویر را فعال کنید. تا با اینکار وانمود کنید که افرادی در منزل هستند. شما با تعریف کردن برنامه ای خاص میتوانید این روند را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید. حتی اگر زمانی فراموش کردید سیستم را کنترل و دستوراتی را اعمال کنید سیستم به صورت هوشمند وارد عمل شده و به صورت اتوماتیک فرامین مورد نظر شما را اجرا می کند. این کار را با استفاده از سیستم سناریو هوشمند می توانید انجام دهید.

_ راحتی و لذت در استفاده از خانه هوشمند:

شما با داشتن خانه هوشمند می توانید بدون اینکه از جای خود بلند شوید کلیه سیستم های روشنایی و تهویه را تحت کنترل خود داشته باشید و فقط با فشردن یک کلیک بر روی گوشی تلفن همراه خود سیستم را مدیریت کنید.

 

امکانات خانه هوشمند

۱ – دریافت دستورات از طریق نرم افزار و اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه شما

۲ – ارسال دستورات به سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش، صوت و تصویر، پرده های برقی و …

۳ – کار با پروتکل RF433MHz و RF315MHz

۴ – امکان کنترل در شعاع ۳۰ متری با استفاده از سیگنال های رادیویی مجزا RF

۵ – امکان دستور پذیری کلیه ریموت کنترل ها با پروتکل RF433MHz و RF315MHz

۶ – قابلیت پخش سیگنال به شعاع ۸ متر در ۳۶۰ درجه

۷ – امکان دستور پذیری کلیه برندهای ریموت کنترل

۸ – نصب و آماده سازی آسان بدون نیاز به داشتن دانش فنی و برنامه نویسی

۹ – قابلیت کنترل از طریق اینترنت بدون نیاز به داشتن IP Valida

۱۰ – دارای سنسور دما و رطوبت

۱۱ – امکان کنترل کلیه تجهیزات دارای ریموت مانند انواع تلویزیون و LCD، سینمای خانگی، ماهواره، کولر گازی و …

۱۲ – دارای باتری جهت تغذیه سیستم

 

خانه هوشمند تعریف ساده ای دارد. یک سیستم کنترل مرکزی در منزل شما نصب می گردد که می تواند از طریق موبایل شما فرامین تعریف شده را دریافت و به خروجی های مختلف ارسال کند. در این سیستم کنترل مرکزی کلیه دیتا ها ذخیره شده و امکان این را دارد که شما بتوانید سناریو خاصی را نیز تعریف کنید. به طور مثال می توانید برنامه ای را جهت اجرا به کنترلر مرکزی ارسال کنید و خیالتان راحت باشد که هر روز این برنامه اجرا می شود و نیازی به ارسال دستور مجدد نیست.

کلید های هوشمند و تمام لمسی

در گذشته بحث هوشمند سازی ساختمان به این صورت اجرا میشد که می بایست تمام سیم کشی ساختمان تعویض می شد و عملاً روی دیوارها شاهد کنده کاری بودیم. اما امروز با طراحی کلید های هوشمند تمام لمسی نیازی به تخریب رویه دیوار و تعویض سیم کشی ساختمان نیست. در واقع این سیستم به شما کمک می کند تا با تعویض کلیدها هر دو سیستم هوشمند و سنتی را به طور همزمان در کنار هم داشته باشید. شما می توانید هم به صورت دستی چراغ ها را خاموش و روشن نمایید و هم از طریق نرم افزار این کار را به صورت هوشمند مدیریت کنید. کلیدهای تمام لمسی و هوشمند دارای یک گیرنده هستند که طبق دستورات ارسال شده از تلفن همراه شما به سیستم کنترلر مرکزی و از کنتلر مرکزی به کلید، دستورات شما را اجرا می کنند. تجهیزات لازم و کلیدهای تمام لمسی جزئی از خانه هوشمند است و هزینه جداگانه ای ندارد.

امکانات کلید هوشمند

۱ – دارای فیدبک و ارتباط ۲ طرفه با کنترلر مرکزی

۲ – طراحی منحصر به فرد و ظاهری شیک و زیبا (ویژه ساختمان های لوکس)

۳ – دارای پنل شیشه کریستالی گرمادیده ضد خش

۴ – قابلیت استفاده در قوطی های استاندارد داخل کشور

۵ – دارای نمایشگر LED آبی رنگ برای تشخیص در شب

۶ – دارای صفحه تمام لمسی خازنی خاص با قابلیت کارایی بسیار بالا

۷ – دارای کنترلر نوسانات ولتاژ

۸ – رفتن به حالت خاموش در وقوع قطع برق جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

۹ – نصب راحت و جایگزین مناسب برای کلید های سنتی و قدیمی

۱۰ – کارکرد با تمامی لامپ های موجود در بازار اعم از رشته ای، کم مصرف، هالوژن و …

۱۱ – مناسب برای کاربری های مختلف مانند منازل، واحد های اداری و تجاری و هتل ها

۱۲ – کارکرد با فرکانس ۴۳۳MHz

نرم افزار خانه هوشمند

تمام این امور در جهت هوشمند سازی ساختمان شما انجام می شود. شما علاوه بر تجهیزات فیزیکی مانند کنتلر هوشمند مرکزی و همچنین کلید های تمام لمسی نیاز به یک نرم افزار جهت ایجاد ارتباط میان سخت افزار ها را دارید. این نرم افزار وظیفه انتقال دستورات شما و همچنین اجرای آنها را بر عهده دارد. حتماً نرم افزاری که کلیه این برنامه ها را به راحتی و بدون اشکال انجام دهد مطلوب شماست. بیش از هر چیز راحتی کار با نرم افزار و سرعت آن در ایجاد خانه هوشمند تاثیر دارد و میزان رضایت شما را بالا می برد.

مشخصه های نرم افزار

_ نرم افزار گرافیکی کاربر پسند

_ قابلیت چیدمان آیتم های مورد کنترل به صورت دلخواه

_ قابلیت تعریف سناریو مشخص از جانب کاربر بر روی نرم افزار

_ قابلیت تعریف آلارم، منطق هوشمند و برنامه زمانی توسط کاربر

_ قابلیت فارسی نویسی

_ قابلیت تعریف کاربران مجاز به صورت نامحدود

_ امکان نصب بر روی سیستم عامل های Android ،   IOS

_ کاملاً رایگان

زمان هوشمند سازی

اگر تصمیم خود را مبنی بر داشتن خانه هوشمند گرفته اید و می خواهید از این پس لذت استفاده از خانه هوشمند را درک کنید باید بدانید که تنها ۴۸ ساعت با آن فاصله دارید. یک روز اول برای ارزیابی امکانات داخلی منزل شما و روز دوم برای نصب تجهیزات و برنامه دهی به سیستم و همچنین نصب نرم افزار و آماده سازی جهت بهره برداری از خانه هوشمند در نظر گرفته شده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید