بیدار شدن

انواع سناریوهای قابل تعریف در خانه هوشمند

در سناریو ورود به خانه ، خانه هوشمند

در سناریو ورود به خانه بعد از یک روز کاری هنگام رسیدن به خانه ، کاربر با در دست داشتن گوشی های هوشمند می تواند تنها با لمس یک کلید، قفل ها را به صورت هوشمند باز کرده و با روشن شدن سیستم سرمایش گرمایش دمای محیط را به حالت مطلوب می رساند.

و همچنین طبق سناریو از پیش تعیین شده می توان چراغ های مورد نظر را روشن ، پرده ها را باز ، قهوه ساز را روشن کرده و یا حتی موسیقی مورد علاقه شما پخش شود و محیط را برای ورود شما آماده سازد.

سناریو مهمان خانه هوشمند

هدف از اجرای این سناریو ،ایجاد محیط مناسب جهت پذیرایی از مهمانان می باشد.

تنظیم شدت روشنایی سالن پذیرایی مطابق وضعیت از پیش تعریف شده و همچنین تنظیم موقعیت پرده به خصوص در پنجره های جنوبی و غربی که ممکن است  در طول روز دارای نور مزاحم باشند و یا پایین تر آوردن دمای تنظیمی و نیز پخش موسقی خاص در سالن پذیرایی و تنظیم شدت صوت از دیگر قابلیت های سیستم هوشمند خانگی می باشد که در قالب سناریوهای تعریف شده قابل  استفاده می باشد.

سناریو تماشای فیلم در خانه هوشمند

هنگام تماشای فیلم در سینمای خانگی می توان با فعال کردن سناریو تماشای فیلم به وسیله نرم افزار گوشی و یا تبلت، پرده ها را  بست وچراغ  های اصلی اتاق را خاموش نمود و به وسیله ریسه های نور مخفی و یا آباژورها روشنایی مطلوب اتاق را تامین نمود.

همچنین  می توان به کمک گوشی هوشمند ،وسایل صوتی و تصویری را کنترل نمود و فیلم های موجود در هارد دیسک دستگاه را  طبقه بندی نمود.

سناریو مسافرت خانه هوشمند

در سناریو مسافرت کافی است هنگام خروج به خانه هوشمند خود از طریق تلفن، اینترنت و… اطلاع دهید تا سیستم هوشمند بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده شیرهای اصلی آب و گاز را قطع کند، چراغ ها و سیستم سرمایش/گرمایش را خاموش کند، پرده ها را ببندد، گلدانها را آبیاری کند و همچنین سیستم امنیتی خانه از قبیل دوربین های مدار بسته، دزدگیر و سیستم اطفای حریق را فعال کند و تمام دربها را قفل کند.

افزون بر قابلیتهای ذکر شده شما می توانیذ به وسیله برنامه شبیه ساز حضور، چراغ ها و پرده ها و… را طوری کنترل و شبیه سازی کنید که در طول مدت شبانه روز به صورتی عمل کند که کسی متوجه عدم حضور شما در منزل نشود و توجه دزدها را جلب نکند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید