تفاوت سیستم های هوشمند بی سیم با سایر سیستم های هوشمند مبتنی برBMS

  تفاوت سیستم های هوشمند بی سیم با سایر سیستم های هوشمند مبتنی بر BMS

 

سیستم های BMS نیاز به تخریب و سیم کشی فراوان دارند ، در صورتیکه این موارد در سیستم های هوشمند مبتنی بر پروتکل های بی سیم وجود ندارد .

برنامه ریزی و تنظیمات سیستم های هوشمند مبتنی بر پروتکل BMS کاری تخصصی و پیچیده می باشد که حتما باید توسط متخصص این گونه سیستم ها انجام گیرد . در صورتیکه در سیستم های هوشمند بی سیم ، خود کاربران به راحتی و در کمترین زمان امکان برنامه ریزی ، نعریف سناریو ، تغییر و اضافه یا کم کردن عملکرد و سناریو های مختلف را به سلیقه خود دارند .

در سیستم های BMS بدلیل استفاده از تکنولوژی قدیمی مبتنی بر سیم کشی پیچیده، نیاز به قرار دادن یک تابلوی برق بزرگ در هر واحد مسکونی می باشد که این امر، هزینه سنگینی به کارفرما متحمل میکند. ولی در سیستم های هوشمند بی سیم بدلیل استفاده از همان کابل کشی سنتی موجود، دیگر نیازی به قرار دادن تابلوی برق و کابل کشی مخصوص نمی باشد. لذا قیمت های تمام شده بسیار پایین تری دارند.

در صورت خرابی در سیستم های هوشمند مبتنی بر BMS عمدتا زندگی کاربران مختل می گردد تا شرکت تامین کننده به محل مراجعه نموده و پس از بررسی و تحمیل هزینه های عیب یابی به رفع مشکل بپردازد ولی در سیستم های هوشمند بی سیم در صورت مشکل برای هر بخش، بدلیل حفظ کردن بستر سنتی سیم کشی برق، زندگی کاربران بصورت عادی طی می شود .

در صورت بروز مشکل در سیستم های BMS ،به منظور عیب یابی ، پروسه پیچیده ای نیاز است و در صورت بروز مشکلات فنی و خرابی کابل ها مشکلات زیادی برای یافتن کابل معیوب ، تخریب فضا و تعمیر یا تعویض کابل مورد نظر وجود دارد.  در صورتیکه در شبکه های بی سیم ، رفع عیب بسیار ساده تر و بدون هیچ یک از این مشکلات است .

در سیستم های مبتنی بر BMS کاربر در صورت درخواست به تغییر در هر قسمت بعنوان مثال برای تعریف سناریو و یا گسترش سیستم حتما نیاز به شرکت تامین کننده دارد ولی در سیستم هوشمند بی سیم اسمارت مایر،کاربر خود براحتی از طریق تنظیمات در تبلت و موبایل هوشمند خود، به آسانی قادر خواهد بود امور مد نظر خود را کنترل نماید.

 

در صورت نیاز کاربر به بازگشت به سیستم معمولی از سیستم هوشمند این امر براحتی در سیستم هوشمند بی سیم انجام می گردد ولی در سیستم های مبتنی بر کابل کشی BMS عملا این امکان دیگر وجود ندارد چون کابل کشی واحد بر مبنای پروتکل خاص انجام گرفته است

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید